בולגריה משלמת מחיר גבוה על הדרה מגבולות ארץ שנגן

בולגריה משלמת מחיר גבוה על הדרה מגבולות ארץ שנגן

הדרתה של בולגריה מגבולותיה היבשתיים של אזור שנגן מהווה מכה כלכלית קשה לכלכלת המדינה.

לדברי מומחה תחבורה של הנציבות האירופית, העלויות מגיעות לסכומים מדהימים מדי שנה.

הפסדי תקציב עצומים עקב החמצת הכנסות ממסים

ניקולאי רשקוב, חבר בקבוצת המומחים לתחבורה של הנציבות האירופית, חשף נתונים מדאיגים.

הוא הצהיר כי בולגריה מפסידה 303 מיליון BGN בהכנסות ממסים בשנה על ידי הישארות מחוץ לגבולות היבשתיים של שנגן.

רשקוב הדגיש את חומרת ההפסדים הללו, בהתחשב בבעיות הגירעון התקציבי של בולגריה. פספוס של יותר מ -300 מיליון BGN במסים מדי שנה מדאיג מאוד כאשר הממשלה מחפשת מקורות הכנסה נוספים.

מעל מיליארד BGN בכישלונות בשנה

מעבר להשפעה התקציבית, רשקוב הזהיר כי כלכלת בולגריה סובלת מהחמצת הטבות של יותר ממיליארד לב בולגרי מדי שנה.

הפסדים אלה נובעים מהעיכובים ומחוסר היעילות הנגרמים על ידי ביקורת גבולות מתמשכת בגבולות היבשתיים של המדינה.

המחיר הכלכלי לא נגמר שם. רשקוב אמר כי בממוצע, מחירי מוצרי הצריכה בחנויות בולגריות מנופחים בשיעור תלול של 15%-18% בשל החרגת הגבול היבשתי.

קריאה לשילוב מלא של שנגן כדי לרסן הפסדים

רשקוב טען כי אילו בולגריה הייתה זוכה לחברות מלאה בשנגן, כולל גבולות יבשתיים, הפסדים כספיים עצומים אלה היו יכולים להצטמצם משמעותית בתחילה ובסופו של דבר להתבטל לחלוטין.

הוא טען כי בולגריה עומדת בכל הדרישות לאינטגרציה מלאה של שנגן, כולל הגנת גבולות חיצונית מאובטחת.

תחבורה חלקה היא חיונית, הזהיר רשקוב, שכן מכשולים עלולים להתברר כ"אסון" לכלכלת המדינה.

תפקידו של הפרלמנט האירופי והלחץ עליו

רשקוב הדגיש את חשיבותו של הפרלמנט האירופי, ואמר כי השאלה במי שהבולגרים בוחרים כחברי פרלמנט היא "חשובה ביותר".

הוא הדגיש את הצורך בנציגים הבקיאים בתחבורה ובלוגיסטיקה כדי לקדם את מקרה שנגן של בולגריה ביעילות.

הפרלמנט האירופי כבר קרא להסיר את בדיקות הגבול היבשתיות של בולגריה ורומניה עד סוף השנה. המטרה היא להקל על התורים הארוכים של משאיות בגבולותיהן ולהקל על זרימת סחר חלקה יותר.

הדרך להכלה מלאה

בעוד הוא מקווה שאף מדינה אחרת באיחוד האירופי לא תחסום את בולגריה בעקבות עמדתה של אוסטריה, רשקוב מאמין שהצטרפות מלאה לשנגן היא בסופו של דבר "עניין של זמן" עבור ארצו.

עם זאת, הדרך הייתה סלעית. למרות הצטרפותו לגבולות האוויר והים של שנגן ב-31 במרץ, האיחוד האירופי טרם קבע תאריך להסרת מגבלות הגבול היבשתי על בולגריה ורומניה.

המרוץ של בולגריה נגד הניקוז הכלכלי

בעוד בולגריה נותרת סגורה מחוץ לגבולות היבשתיים של אזור שנגן, כלכלתה מדממת מעל מיליארד BGN בשנה בהזדמנויות אבודות ועלויות מנופחות.

לדברי מומחים באיחוד האירופי, תחבורה חלקה ללא גבולות היא חיונית כדי למנוע השלכות פיננסיות הרסניות נוספות על המדינה.