האיחוד האירופי מחדש את הנחיות זכויות הנוסעים האוויריים

האיחוד האירופי מחדש את הנחיות זכויות הנוסעים האוויריים

טיסות יכולות להיות מלחיצות, במיוחד כשדברים משתבשים.

האיחוד האירופי נקט צעד כדי להקל על הנוסעים להבין את זכויותיהם ולקבל עזרה בעת הצורך.

מבט רענן על הגנות הנוסעים

ב-22 ביולי 2024 פרסמה הנציבות האירופית הנחיות מעודכנות בנושא זכויות נוסעים אוויריים.

כללים חדשים אלה נועדו להבהיר את הבלבול ולוודא שכולם - מחברות תעופה ועד נוסעים - יודעים למה לצפות בעת טיסה באיחוד האירופי.

ההנחיות מתייחסות לסוגיות נפוצות שהועלו על ידי נוסעים, מפעילי תחבורה וגופי אכיפה ארציים בשנים האחרונות.

הם לוקחים בחשבון החלטות בית משפט שעזרו להסביר כללים מסוימים טוב יותר.

המשמעות היא שחברות התעופה והרשויות יוכלו לעקוב אחר הכללים באופן עקבי יותר, ואלה חדשות טובות לנוסעים.

תוספת משמעותית אחת היא סעיף חדש על מה שקורה במהלך שיבושים מסיביים בנסיעות. זה יכול לעזור מאוד כאשר יש בעיות גדולות המשפיעות על טיסות רבות בבת אחת.

הופכים את הנסיעה לקלה יותר עבור כולם

האיחוד האירופי עדכן גם את ההנחיות לנוסעים עם מוגבלויות או ניידות מוגבלת.

זה מראה שהארגון חושב על כל סוגי המטיילים ורוצה לוודא שכולם יכולים לטוס בנוחות ובבטחה.

נציב האיחוד האירופי וופקה הוקסטרה, נציב האיחוד האירופי לפעולות אקלים ותחבורה, אמר:

"האיחוד האירופי הוא האזור היחיד בעולם שבו הנוסעים מוגנים על ידי סט מלא של זכויות - זה משהו שאנחנו יכולים להיות גאים בו. עם ההנחיות של היום, אנו ממשיכים לתמוך ברשויות הארציות ובמפעילי התחבורה, במיוחד בכל הנוגע לזכויות של אנשים עם מוגבלות ואנשים עם מוגבלות בניידות".

Wheelchair disability injured

(התמונה באדיבות stevepb via Pixabay)

הפצת הבשורה על זכויות הנוסעים

אפילו עם הגנות אלה, נראה שאנשים רבים אינם יודעים עליהן.

סקר שנערך לאחרונה על ידי Eurobarometer מצא כי רוב האירופים מרגישים שאין להם מספיק מידע על זכויותיהם כנוסעים.

רק כ-30% מהנוסעים אמרו שהם מרגישים מודעים היטב לזכויותיהם.

מספר זה היה מעט גבוה יותר עבור נוסעי הרכבת ועמד על 33%, אך נמוך יותר עבור נוסעי אוטובוסים (27%) ומעבורות (16%).

החדשות הטובות הן שהמודעות גדלה.

כ-35% מהנוסעים ראו מידע על זכויות נוסעים, שהוא גבוה יותר משנים קודמות. לרוב, אנשים הבחינו במידע זה בתחנות רכבת.

כשדברים משתבשים

הסקר בדק גם עד כמה אנשים היו מרוצים כאשר התרחשו שיבושים בנסיעות.

בטיסות, 66% מהנוסעים היו מרוצים מאופן הטיפול בבעיות, שיפור מסקרי העבר.

שביעות הרצון הייתה נמוכה יותר עבור סוגים אחרים של תחבורה, אבל זה היה שיפור בסך הכל.

תחום אחד שעדיין זקוק לעבודה הוא ניהול נסיעות המשתמשות ביותר מסוג תחבורה אחד.

רק 11% מהאנשים משתמשים במסעות "רב-מודאליים" אלה, וכשליש מהם מתמודדים עם בעיות כמו כמעט חסרים קשרים.

People in airport

(התמונה באדיבות קונור דנילנקו באמצעות Pexels)

מה המשמעות עבור נוסעים לאיחוד האירופי

הנחיות חדשות אלה הן חדשות נהדרות לכל מי שמתכנן לבקר במדינות האיחוד האירופי.

בין אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או לשהייה ארוכה יותר, יהיו להם זכויות ברורות יותר כנוסעים אוויריים.

משמעות הדבר היא שאם טיסה מתעכבת, מבוטלת, או נוסע מתמודד עם בעיות אחרות, יהיה להם מושג טוב יותר לאיזו עזרה אתה יכול לצפות.

בעוד שההנחיות אינן משנות ישירות את מדיניות הוויזה או את מערכת המידע וההרשאה האירופית הקרובה (ETIAS), הן הופכות את הנסיעות בתוך האיחוד האירופי לצפויות יותר ואולי פחות מלחיצות.

זה יכול בעקיפין לעודד יותר אנשים לבקר, בידיעה שיש להם הגנות חזקות כמטיילים.

עיצוב מדיניות ההגירה של האיחוד האירופי

ההתמקדות בזכויות נוסעים, במיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות או ניידות מוגבלת, מראה את מחויבותו של האיחוד האירופי להכללה.

גישה זו עשויה להשפיע על מדיניות הגירה רחבה יותר, ולעודד את מדינות האיחוד האירופי לשקול את הצרכים של כל סוגי המטיילים והתושבים הפוטנציאליים.

על ידי הפיכת הנסיעה לקלה ושקופה יותר, הנחיות אלה עשויות גם לתרום לתנועה חלקה יותר בתוך האיחוד האירופי.

זה עולה בקנה אחד עם המטרות הכלליות של האיחוד האירופי להקל על נסיעות והגירה בין מדינות חברות תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של הגנה על נוסעים.

מבט לעתיד התיירות באיחוד האירופי

מאמצי האיחוד האירופי לשפר ולהבהיר את זכויות הנוסעים מסמנים צעד חשוב בהפיכת הטיסות לידידותיות והוגנות יותר למשתמש.

ככל שהמודעות גדלה והיישום משתפר, הנוסעים יכולים לצפות לחוויה חלקה יותר, גם כאשר הם מתמודדים עם הפרעות.

שינויים אלה מזכירים לכולם שנסיעה היא לא רק להגיע מנקודה א' לנקודה ב'.

המטרה היא להבטיח שכולם, ללא קשר לצרכים או לנסיבות שלהם, יוכלו לנוע בבטחה ובכבוד.

בעוד האיחוד האירופי ממשיך להוביל את הדרך בהגנה על נוסעים, הוא קובע סטנדרט ששאר העולם צריך ללכת בעקבותיו.