האיחוד האירופי מחזק את זכויות הנוסעים לנסיעה חלקה ומושכלת יותר

האיחוד האירופי מחזק את זכויות הנוסעים לנסיעה חלקה ומושכלת יותר

האיחוד האירופי חשף הצעות חדשות שמטרתן לחזק את זכויות הנוסעים בכל אמצעי התחבורה.

הכללים מבקשים לשפר את ההחזרים, הסיוע לנוסעים עם מוגבלויות וגישה לעדכוני נסיעות בזמן אמת.

מה זה אומר עבור מטיילים באיחוד האירופי

הרפורמות משפיעות ישירות על אזרחי האיחוד האירופי הנוסעים בארץ או בחו"ל באמצעות מטוסים, רכבות, אוטובוסים ומעבורות.

אלה שיוצאים לנסיעות מרובות מצבים ייהנו במיוחד מהגנה מוגברת ומידע טוב יותר.

להצעות עשויות להיות השלכות גם על מבקרים שאינם מהאיחוד האירופי הנוסעים אל האיחוד האירופי ובתוכו.

מסגרת זכויות הנוסעים של הגוש - המכסה תחומים כמו ביטולי טיסות, עיכובים וכבודה אבודה - היא בין החזקות ביותר בעולם.

חיזוק תקנות אלה מעלה עוד יותר את הרף להגנה על נוסעים ברחבי העולם.

עבור מהגרים ומבקרים השוהים זמן רב יותר, הדגש החדש על מידע נגיש יכול להקל על תכנון הנסיעה.

העדכונים חייבים להתאים לצרכים של אנשים עם מוגבלויות או מוגבלים בניידות.

ETIAS ערוכה לשפר את האבטחה והיעילות של הנסיעה

ההשקה הקרובה בשנת 2025 של מערכת המידע וההרשאות האירופית לנסיעות (ETIAS) מתייחסת ישירות לשדרוגים המוצעים בחוויית הנוסע.

ETIAS ידרוש מנוסעים מיותר מ -60 מדינות פטורות מוויזה לקבל אישור לפני הנסיעה כאמצעי אבטחה נוסף.

על ידי סינון מועמדים ודחיית אישורי נסיעה בעת הצורך, ETIAS יכול לסייע בזיהוי מוקדם של בעיות הגירה או ביטחון פוטנציאליות.

לאחר מכן המערכת תזין נתונים למסד הנתונים החדש של הניידות האירופית כדי לעדכן את רשויות הגבולות, ההגירה והתחבורה.

שיפורים עיקריים עבור נוסעים אוויריים

הנציבות האירופית שואפת לסגור פערים בזכויות הנוסעים הקיימות, שלטענת הנוסעים אינן נאכפות מספיק.

הכללים משתנים כעת במידה רבה בהתאם למדינה ולאופן התחבורה של האיחוד האירופי.

עבור נוסעי טיסה, שיפורים עיקריים כוללים:

1. כללים ברורים יותר להחזר

ההצעות מחזקות את זכותם של הנוסעים להחזר כספי תוך 14 יום במקרה של ביטול טיסה או עיכוב משמעותי.

אמצעי הגנה חדשים יחולו גם על שוברים, שחברות תעופה הנפיקו באופן נרחב במהלך מגפת הקורונה במקום החזרים.

הנוסעים יקבלו תנאי שובר ברורים מראש, כולל תקופות תוקף. יתרת הזיכוי שלא נוצל תחזור אוטומטית להחזר כספי.

נוסעים יהיו מוגנים גם אם חברת תעופה פושטת רגל לפני השימוש בשובר.

2. סיוע לנוסעים נכים, מלווים

חברות התעופה יחויבו להטיס נוסעים עם מוגבלויות וכל נוסע מלווה ללא תשלום.

בנוסף, על המלווים לשבת ליד האדם לו הם מסייעים.

אם חברת תעופה מחייבת נוסע נכה להחזיק נוסע מלווה, מלווה זה לא יחויב.

3. בהירות רבה יותר לגבי הזמנות של צד שלישי

עבור כרטיסים שנרכשו באמצעות סוכנויות נסיעות מקוונות או צדדים שלישיים אחרים, ההצעות מבהירות את נהלי ההחזר.

הנוסעים יידעו אם לבקש פיצוי מחברת התעופה או מתווך ההזמנה במקרה של שיבושים.

4. הגנות מסע רב-מודאליות, עדכונים בזמן אמת

ככל שנסיעה רב-מודאלית ברכבות, אוטובוסים ומעבורות הופכת לנפוצה יותר, הרפורמות מבטיחות הגנות ליבה לנסיעות אלה.

הנוסעים ייהנו מסיוע רציף, כולל לנוסעים עם מוגבלויות בעת שינוי מצבי תחבורה.

חברות חייבות גם לספק מידע בזמן אמת על ביטולים, עיכובים, שינויים בפלטפורמה, נגישות ועדכוני נסיעות אחרים. זה יאפשר חיבורים חלקים יותר במהלך מסעות multimodal.

אכיפה חזקה יותר, פיקוח

מטרה עיקרית של השיפוץ היא לשפר את הציות מצד מדינות החברות באיחוד האירופי, חברות תחבורה ושדות תעופה.

עדכונים מאפשרים לנציבות האירופית לבקש חקירות במקומות שבהם הכללים מיושמים בצורה גרועה.

ההצעות גם מעודדות מדינות לנקוט גישה פרואקטיבית יותר לאכיפת זכויות הנוסעים במקום רק להגיב לתלונות.

חברות תעופה, רכבות ומפעילים אחרים יעמדו בפני בדיקה מוגברת כדי לספק את ההגנות והפיצויים שהנוסעים זכאים להם.

נוסעים מודעים ומוגנים יותר

הרפורמות בזכויות הנוסעים נועדו להפוך את הנסיעה באיחוד האירופי לחלקה יותר עבור אזרחים ומבקרים כאחד.

נוסעי האוויר, הרכבות והכביש ייהנו מהחזרים משופרים, שירותי סיוע ומידע על נסיעות במסגרת ההצעות.

פיקוח חזק יותר צריך גם לחייב חברות תעופה ומפעילי תחבורה למלא התחייבויות בנוגע לביטולים, עיכובים ותמיכה בנוסעים עם ניידות מוגבלת.

ככל שהנסיעות מתאוששות מהמגפה, השדרוגים מספקים מפת דרכים לנסיעות חכמות וידידותיות יותר לצרכן בכל אמצעי התחבורה.