הביקוש לטיסות מתקרב לרמות של 2019, על פי יאט"א

הביקוש לטיסות מתקרב לרמות של 2019, על פי יאט"א

הביקוש לטיסות בינלאומיות הגיע ל-99% מהרמות שלפני המגפה בנובמבר 2023, על פי נתוני איגוד חברות התעופה הבינלאומי (IATA).

הריבאונד החזק משקף את הרצון של הנוסעים לחזור לטוס אחרי שיבושי הקורונה.

התעשייה מגיעה לאבן דרך מרכזית, ועולה על רמות 2019

התנועה האווירית העולמית עלתה ב-29.7% בנובמבר 2023 לעומת החודש המקביל ב-2022.

המספר הכולל של קילומטרים נוסעים הכנסות (RPKs) היה 99.1% מהרמות בנובמבר 2019, מה שמצביע על כך שהתעשייה נמצאת על סף מעבר לשיא שלפני הקורונה.

מספר שווקים הציגו ביצועים טובים יותר מהמדדים של 2019.

תיירות הפנים בכללותה טיפסה ב-6.7% לעומת נובמבר 2019, מונעת על ידי ביקוש חזק בסין ובארה"ב.

סין רשמה עלייה שנתית של 272% עם ההקלה במדיניות אפס קורונה מחמירה.

ה-RPK המקומי בארה"ב הגיע לשיא של כל הזמנים, עלייה של 9.1% בהשוואה לנובמבר 2019.

"אנחנו מתקרבים יותר ויותר לעבור את שנת השיא של 2019 בטיסות", אמר מנכ"ל יאט"א, וילי וולש. "רוחות נגדיות כלכליות לא מרתיעות אנשים מלהמריא לשמיים".

התנועה הבינלאומית מתאוששת אך עדיין נמוכה מ-2019

בעודם מפגרים בנסיעות פנים, RPK בינלאומיים גם רשמו רווחים משמעותיים.

אזור אסיה-פסיפיק הוביל את ההסתערות עם עלייה שנתית של 63.8%.

כל האזורים הראו שיפור חזק לעומת 2022.

התעבורה הבינלאומית הכוללת עמדה על 94.5% מנפח נובמבר 2019.

הריבאונד החזק מגיע למרות אי הוודאות הכלכלית והמתחים הגיאופוליטיים.

"הנסיעות הבינלאומיות עדיין נמוכות ב-5.5% מהרמות שלפני המגפה, אבל הפער הזה נסגר במהירות", אמר וולש.

דלקים בני קיימא קריטיים לדה-קרבוניזציה

תעשיית התעופה הסכימה להגיע לאפס פליטות נטו עד 2050.

עם חזרת התיירות לצבירת תאוצה, וולש הדגיש כי דלקי תעופה בני קיימא (SAFs) חיוניים לדה-קרבוניזציה.

"כל טיפה של SAF שאי פעם יוצרה נקנתה ושימשה [את חברות התעופה]", אמר. "פשוט לא מייצרים מספיק".

בכנסי קיימות שנערכו לאחרונה, ממשלות הציבו יעדים להגברת השימוש ב-SAF.

עם זאת, צעדי המדיניות פיגרו ביעדים עד כה.

"אנחנו מסתכלים על 2024 כשנה שבה ממשלות סוף סוף יספקו תמריצים מקיפים כדי להגדיל את ייצור ה-SAF", דחק וולש.

רוחות גבית ורוחות נגדיות

הנתונים האחרונים מראים את הופעתה המחודשת התוססת של הטיסות כאשר התעשייה משאירה מאחור את ההשפעות הגרועות ביותר של המגיפה.

הביקוש לנוסעים הוכיח עמידות למרות האינפלציה ואי הוודאות הכלכלית.

השווקים המקומיים עולים על רמות 2019 במדינות רבות.

המומנטום מצביע על התאוששות גלובלית מלאה השנה, ללא זעזועים בלתי צפויים.

עם זאת, תנאים כלכליים לא ברורים ומשברים גיאופוליטיים עלולים לעכב את התקדמות התעשייה.

הדרך לדה-קרבוניזציה נותרה ארוכה גם ללא תמיכה ממשלתית חזקה יותר בדלקים בני קיימא.

ריבאונד הנסיעות מביא הקלה בוויזה

ההתעוררות המחודשת בטיסות מבשרת טובות למבקרים באיחוד האירופי (EU) המתכננים טיולים בשנת 2024 ומעבר לה.

כאשר נפח הנוסעים העולמי מתקרב להתאוששות מלאה, הביקוש צפוי להימשך ברמות חזקות.

זה עשוי לדרבן עדכונים לפריסת מערכת המידע וההרשאות האירופית לנסיעות (ETIAS) בשנת 2025.

מדיניות ויזה מקלה עשויה לצוץ כאשר מדינות האיחוד האירופי מתחרות על תיירות ונסיעות עסקיות בעידן שלאחר המגיפה.

תוכנית ETIAS שואפת גם להגביר את האבטחה על ידי סינון מוקדם של נוסעים פטורים מוויזה.

המערכת תוכל לראות התאמות כדי לאזן בין אבטחה משופרת לנוחות הנוסעים אם הנפחים ימשיכו לעלות.

הזדמנות למשוך כישרונות גלובליים

ההתאוששות בענף הנסיעות מתרחשת במקביל למחסור בעובדים במדינות רבות באיחוד האירופי.

פעילות חברות התעופה והתיירות העולמית סבלו מאובדן משרות דו-ספרתי במהלך סגרי הקורונה.

ככל שהמשרות הפנויות מתנפחות במגזרי תעופה, אירוח ומגזרים אחרים, ההתאוששות מציעה למדינות האיחוד האירופי הזדמנות למשוך עובדים בינלאומיים.

מדינות יכולות למנף כללי ויזה קלים יותר במסגרת תוכנית ETIAS כדי לגייס כישרונות ברחבי העולם.

כשהנסיעות זורמות שוב בחופשיות, למדינות החברות באיחוד האירופי יש הזדמנות להציג את מדינותיהן כמקומות משגשגים לבקר בהם, ללמוד, לעבוד או להשיק עסק בשנת 2024 ומעבר לה.

צירי השלב הבא בסקייל-אפ SAF

ההתאוששות המהירה בטיסות משקפת את הערך העצום שלה בחיבור בין אנשים ובהנעת צמיחה כלכלית.

לאחר שלוש שנים מפרכות, התעשייה נמצאת על סף שחזור מלא של נפחים לרמות של 2019.

השלב הבא החיוני ידרוש מאמצים מרוכזים להאצת הייצור והאימוץ של דלקים בני קיימא.

עם ביקוש חזק לנסיעות שצפוי להימשך, הצמיחה של טכנולוגיית תעופה ירוקה חייבת לעמוד בקצב.