התיירות באירופה מזנקת ב-2024 עם הכנסות חזקות

התיירות באירופה מזנקת ב-2024 עם הכנסות חזקות

התיירות האירופית עושה קאמבק חזק, עם יותר מבקרים והוצאות מאשר לפני המגפה.

שינוי זה מעצב מחדש את נוף התיירות ביבשת, ויוצר הזדמנויות ואתגרים ליעדים שונים.

Grand Canal in Venice, Italy

(התמונה באדיבות מארק גורמן באמצעות Pexels)

התיירות מתאוששת עם צמיחה מרשימה

על פי "מגמות וסיכויי התיירות האירופיים" האחרונים, שפורסמו על ידי נציבות הנסיעות האירופית (ETC), תעשיית התיירות האירופית התחזקה מתמיד בשנת 2024.

מספר המבקרים הזרים גדל ב -6% לעומת 2019, ומספר הלינות גדל ב -7%.

המשמעות היא עלייה שנתית של 12% במבקרים ו-10% בלינה.

ההתעוררות המחודשת בתיירות האירופית נובעת בעיקר מנסיעות פנים-אזוריות חזקות באירופה, כאשר מדינות כמו גרמניה, צרפת, איטליה והולנד מובילות את ההסתערות.

נקודות חמות מסורתיות ואבני חן נסתרות זוהרות

יעדים ידועים ומתפתחים בדרום אירופה ובים התיכון מושכים מבקרים בהמוניהם.

סרביה ובולגריה ראו צמיחה יוצאת דופן במבקרים, עלייה של 40% ו -29% בהתאמה בהשוואה לשנת 2019.

בינתיים, מקומות פופולריים כמו מלטה (+37%), פורטוגל (+26%) וטורקיה (+22%) חווים גם הם פריחה תיירותית.

מספר גורמים תורמים להצלחתם של יעדים אלה:

  1. חוויות תמורה לכסף

  2. תנאי מזג אוויר נוחים

  3. הצעות מגוונות המספקות העדפות שונות של מטיילים

מדינות סקנדינביה צוברות תאוצה

בעוד דרום אירופה נותרה הבחירה המובילה, מדינות סקנדינביה מושכות גם יותר מבקרים בינלאומיים.

בדנמרק נרשמה עלייה של 38% בלינות בחו"ל, ואחריה נורבגיה עם עלייה של 18% ושוודיה עם 9%.

מגמה זו מראה כי יותר אנשים מעוניינים לבקר במקומות מעבר ליעדים הים תיכוניים המסורתיים.

האזור הבלטי מתמודד עם אתגרים מתמשכים

בניגוד למגמות החיוביות הכלליות, האזור הבלטי עדיין מאחור בהתאוששות התיירות.

לטביה (-24%), אסטוניה (-16%) וליטא (-15%) יש פחות מבקרים בינלאומיים מאשר בשנת 2019.

פער זה מדגיש את האופי הלא אחיד של התאוששות התיירות ברחבי אירופה.

ההוצאה על תיירות מגיעה לשיאים חדשים

למרות אתגרים מתמשכים כמו עלויות עולות ומחסור בכוח אדם, הוצאות התיירות באירופה מרקיעות שחקים.

המבקרים צפויים להוציא 800.5 מיליארד אירו בשנת 2024, שהם 13.7% יותר מאשר בשנה הקודמת.

ניתן לייחס גידול זה בהוצאות למספר גורמים:

  1. עליית מחירי התפעול

  2. שובם של תיירים עתירי הוצאות מאזור אסיה-פסיפיק

  3. ביקוש חזק לאירועים ונסיעות עסקיות-פנאי משולבות

מגזר האירוח נהנה מאוד ממגמה זו, כאשר הפדיון לחדר פנוי עלה ב-5.4% ושיעורי התפוסה עלו ב-1.8% במחצית הראשונה של השנה.

La Clerecia Building in Salamanca

(התמונה באדיבות Jose Francisco Fernandez Saura via Pexels)

הביצועים הטובים ביותר בצמיחה בהכנסות מתיירות

מספר מדינות באירופה רואות גידול משמעותי בהוצאות הנכנסות:

  1. ספרד: צמיחה של 25%

  2. יוון: צמיחה של 25%

  3. איטליה: צמיחה של 20%

  4. צרפת: צמיחה של 16%

בנוסף, מדינות כמו קרואטיה, בולגריה ורומניה מצפות שהמבקרים יישארו זמן רב יותר בשנת 2024, מה שככל הנראה יגדיל את הכנסות התיירות.

דפוסי נסיעה משתנים ומגמות מתפתחות

נוף התיירות האירופי הופך מגוון יותר, עם יעדים ושווקים מתעוררים צוברים פופולריות.

שינוי זה מונע על ידי מספר גורמים:

  1. חפש חוויות משתלמות ביעדים לא מסורתיים

  2. חזרתם של מטיילים מאזור אסיה-פסיפיק, במיוחד מסין

  3. זמינות גוברת ופופולריות של נסיעות ברכבת

יעדים מחוץ למסלול המוכר בעלייה

מטיילים מחפשים יותר ויותר חוויות ייחודיות ואותנטיות, לעתים קרובות ביעדים פחות מוכרים.

מגמה זו מוצגת על ידי העלייה המרשימה של מבקרים במדינות כמו אלבניה (עלייה של 86%) ומונטנגרו (עלייה של 31%) מאז 2019.

הגדרות איים טבעיים, כמו מדיירה בפורטוגל ומגרויה בנורבגיה, הופכות פופולריות גם בקרב תיירים המחפשים חוויות מחוץ למסלול.

חששות קיימות וצפיפות

ככל שמספר התיירות גדל, קיימות הפכה למניע מוניטין חיובי מרכזי עבור יעדים.

עם זאת, גובר החשש מפני ההשפעות החברתיות והסביבתיות של צפיפות יתר במוקדי תיירות מסורתיים.

נסיעה ברכבת פותחת דלתות חדשות

הרחבת קיבולת הרכבות מעניקה לנוסעים יותר הזדמנויות לחקור חוויות ויעדים חדשים ברחבי אירופה.

התפתחויות בולטות כוללות:

  1. גידול של 21% בקווים הבינלאומיים של דויטשה באן בין 2019 ל-2023

  2. שירותי יורוסטאר חוזרים לרמות הנוסעים שלפני המגפה

  3. מפעילת הרכבות הספרדית Renfe מוכרת 500,000 כרטיסים בתוך שישה חודשים מהשקת הקו שלה לצרפת

מפעילי רכבות אלה מתכננים להתרחב עוד יותר, תוך הדגשת החשיבות הגוברת של נסיעות ברכבת בתיירות האירופית.

Anonymous diverse tourists exploring map during trip

(התמונה באדיבות William Fortunato via Pexels)

תיירים אמריקאים מניעים את פריחת התיירות האירופית

תיירים אמריקאים התגלו כשוק המקור למרחקים ארוכים בעל הביצועים הטובים ביותר לתיירות אירופית.

ההוצאות שלהם היו גורם מפתח בהתאוששות ובצמיחה של התעשייה.

יעדי מערב אירופה נהנו במיוחד ממבקרים אמריקאים, המהווים 72% מהוצאות השיא של תיירים עד כה השנה.

איזון בין ביטחון לצמיחה תיירותית

יישום מערכת המידע וההרשאות האירופית לנסיעות (ETIAS) צפוי להשפיע על מבקרים שאינם באיחוד האירופי (EU), כולל תיירים אמריקאים.

בעוד ETIAS שואפת לשפר את האבטחה ואת ביקורת הגבולות, היא מציגה דרישות חדשות למטיילים:

  1. תהליך הגשת בקשה מקוון לאישור נסיעה

  2. תקף לערכים מרובים על פני תקופה של שלוש שנים

  3. עלות של 7 אירו למטיילים בגילאי 18-70

שינויים אלה עשויים בתחילה לגרום לבלבול מסוים עבור המבקרים, אך הם צפויים בסופו של דבר להפוך את הנסיעה באזור שנגן לחלקה יותר.

אירופה מסתגלת למגמות חדשות של נסיעות עבודה

עלייתה של העבודה מרחוק הובילה ליותר נוודים דיגיטליים ומטיילים לטווח ארוך המחפשים שהות ממושכת ביעדים באירופה.

מגמה זו גורמת למדינות לחשוב מחדש על מדיניות הוויזה שלהן וליצור אפשרויות גמישות יותר עבור מבקרים אלה.

כמה השפעות אפשריות כוללות:

  1. הצגת ויזות ספציפיות לנוודים דיגיטליים במדינות שונות באיחוד האירופי

  2. אפשרויות שהייה ממושכת למי שאינם אזרחי האיחוד האירופי

  3. ביקוש מוגבר לחללי עבודה משותפים ואירוח לטווח ארוך

איזון בין תועלות כלכליות לשיקולים חברתיים

הזינוק בתיירות האירופית ושינוי הרגלי הנסיעה משפיעים על מדיניות ההגירה ברחבי היבשת.

מדינות מנסות לאזן בין משיכת מבקרים לניהול תושבות ארוכת טווח:

  1. ייעול תהליכים לעובדים עונתיים בענף התיירות

  2. הערכה מחדש של דרישות הכניסה לתיירים בעלי הוצאות גבוהות משווקים מתעוררים

  3. התאמות אפשריות למדיניות ויזת שנגן כדי לאפשר שהיות ארוכות יותר

ככל שמדינות אירופה מתאימות את מדיניות ההגירה שלהן, הנוסעים יכולים לצפות לשינויים מתמשכים בדרישות הוויזה ובנהלי הכניסה.

חשוב מאוד שהמבקרים יתעדכנו בתקנות העדכניות ביותר בעת תכנון טיוליהם.

עתיד דינמי לתיירות האירופית

תעשיית התיירות האירופית חווה התאוששות יוצאת דופן, עם הכנסות שוברות שיאים ודפוסי נסיעות חדשים המעצבים את עתידה.

בעוד היעדים מסתגלים להעדפות המבקרים המשתנות ולמגמות המתפתחות, סצנת הנסיעות של היבשת ממשיכה לגוון ולהתפתח.

מטיילים, אנשי מקצוע בתעשייה וקובעי מדיניות צריכים להישאר גמישים כדי להבטיח צמיחה בת קיימא וחוויות בלתי נשכחות לכולם.