התנועה בנמל התעופה סכיפהול חוזרת בשנת 2023 אך נותרה מתחת לרמות שלפני המגפה

התנועה בנמל התעופה סכיפהול חוזרת בשנת 2023 אך נותרה מתחת לרמות שלפני המגפה

נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם קיבל בברכה 61.7 מיליון נוסעים בשנת 2023, עלייה של 18% משנת 2022 אך עדיין 14% מתחת לרמות שלפני המגפה.

על פי ההודעה לעיתונות שלו ב -5 בינואר, נמל התעופה חיבר את הולנד ל -305 יעדים, כולל שבעה נתיבים חדשים.

עם זאת, 16 יעדים הופסקו, רובם ברוסיה ובאוקראינה.

ההתאוששות החזקה של סכיפהול

מתוך כמעט 62 מיליון הנוסעים בסכיפהול, 39.1 מיליון היו נוסעים ישירים, בעוד שיותר מ-11 מיליון היו נוסעי העברה.

סך תנועות המטוסים גדל ב-11% ל-441,963.

סכיפהול ראתה צמיחה ביעדים ברחבי אירופה ובקווים בין-יבשתיים.

בריטניה, ספרד וארה"ב נותרו היעדים הפופולריים ביותר.

שדות תעופה אזוריים הגיעו לשיאים היסטוריים

נמל התעופה של איינדהובן הגיע לשיא של 6.8 מיליון נוסעים בשנת 2023, עלייה של 8% לעומת 2022.

נתון זה גבוה מהשיא הקודם של 6.7 מיליון נוסעים בשנת 2019.

גם תנועת המטוסים עלתה ב-3% ל-41,496.

עם זאת, מספר היעדים המשרתים ירד מ-87 ל-84.

נמל התעופה רוטרדם האג הגיע באופן דומה לשיאים חדשים, ושירת 2.2 מיליון נוסעים בשנת 2023.

זה ייצג גידול של 6% בנוסעים לעומת הרמות שלפני המגפה.

תנועת המטוסים עמדה על 16,191, עלייה של 3% לעומת 2022 אך ירידה של 3% לעומת 2019.

מערכת ETIAS לניהול צמיחת מבקרים

להתאוששות המתמשכת בתנועת הנוסעים בנמלי התעופה בהולנד יש השלכות על מערכת הכניסה/יציאה הקרובה (EES) ועל מערכת המידע וההרשאה האירופית לנסיעות (ETIAS).

לאחר ההשקה במאי 2025, ETIAS ידרוש אישור לפני הנסיעה למבקרים מלמעלה מ -60 מדינות מחוץ לאיחוד האירופי / אזור שנגן.

כאשר שדות התעופה ההולנדיים משמשים כשער מרכזי לנוסעים בין-יבשתיים, עיבוד ETIAS יעיל יהיה קריטי.

ככל שסכיפהול משחזרת נתיבים ארוכי טווח יותר, הרשויות חייבות להבטיח קיבולת מספקת כדי להימנע מהרתעת מבקרים לגיטימיים.

בדיקות הערכת הסיכונים של המערכת אמורות למקסם את האבטחה מבלי להגביל יתר על המידה את התיירות והנסיעות העסקיות.

עיצוב מדיניות הגירה עתידית

העלייה במספר הנוסעים קשורה גם למדיניות ההגירה, במיוחד בנוגע למהגרים שאינם מהאיחוד האירופי.

ככל ששדות התעופה מאפשרים יותר משפחות, עובדים וסטודנטים חוצי יבשות, הממשלה עשויה להעריך מחדש את כללי הוויזה ודרישותיה.

זרמי הכניסה עשויים להשפיע הן על ויזות שנגן לטווח קצר והן על היתרים לטווח ארוך יותר המיועדים למשקיעים, נוודים דיגיטליים ומהגרים מיומנים.

יתר על כן, הרחבת קיבולת שדות התעופה עשויה לעצב את הסנטימנט הציבורי לגבי הגירה.

טיפול חלק בצמיחה האחרונה יכול להדגים את היתרונות הכלכליים של מדיניות הגירה אסטרטגית.

עם זאת, עומס מתמשך או עיכובים עלולים לשלהב דעות נגד מהגרים.

לפיכך, השקעות בתשתיות וביעילות מהוות חלק מהדיון במדיניות ההגירה.

התחזית לשנת 2024

עם חלק גדול משיבושי המגיפה במראה האחורית, שדות התעופה בהולנד יכולים להתמקד בהמשך ההתאוששות שלהם.

עם זאת, אירועים גיאופוליטיים והאטה כלכלית אפשרית עלולים להחליש את תחזיות הצמיחה.

ובכל זאת, השקעות בקיבולת וביעילות יכולות לעזור להשיג שיאים נוספים בשדות תעופה אזוריים כמו איינדהובן ורוטרדם.

עבור סכיפהול, המפתח יהיה לשחזר יותר תנועה בין-יבשתית ותעבורה טרנספרסיבית, שם הנפחים עדיין מפגרים בשנת 2019.

לאחר 2022 סוערת, שדה התעופה יכוון לשנת 2024 נטולת תקלות.