ליסבון מטילה מס תיירות על נוסעי ספינות תענוגות

ליסבון מטילה מס תיירות על נוסעי ספינות תענוגות

החל מינואר 2024, ספינות תענוגות המגיעות לליסבון יידרשו לשלם מס תיירות בסך 2 אירו עבור כל נוסע שירד בעיר.

מדיניות חדשה זו נועדה לייצר לעירייה הכנסות שנתיות נוספות של 1.2 מיליון אירו.

גביית המסים מוסדרת באמצעות פרוטוקול רשות הנמלים ומועצת העיר

גביית מס התיירות תטופל באמצעות רשות נמל ליסבון (APL), אשר מסכמת את פרטי התהליך עם מועצת העיר ליסבון (CML).

המס ישולם על ידי מפעילי השייט באמצעות פלטפורמת מכס קיימת בשם Janela Única Logística.

APL ציינה כי פרוטוקול המתאר את הליכי המס נמצא כעת בשלבי גיבוש סופיים לחתימה עם CML.

תהליך גביית מס התיירות ישקף את מה שכבר מיושם בתעשיית המלונאות של ליסבון.

חברות שייט הודיעו מראש על התאמת התמחור

על פי APL, חברות השייט קיבלו הודעה על יישום 2024 לפני מספר חודשים באמצעות איגוד התעשייה שלהן, איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA).

הודעה מוקדמת זו אפשרה לחברות לשקלל את המס במחירי הכרטיסים שנמכרו למסלולי השייט של 2024.

ב-APL הסבירו כי מכיוון שכרטיסי שייט נמכרים זמן רב מראש, המס לא הוחל בשנת 2023.

על ידי דחיית היישום עד 2024, המפעילים יכולים לכלול את עלות המס בעת מכירת הכרטיסים.

ליסבון נותרה חסכונית למרות מס חדש

מס התיירות בסך 2 אירו לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על התחרותיות של ליסבון כיעד שייט.

ליסבון דורגה לאחרונה כעיר הידידותית ביותר לתקציב באירופה לחופשות קצרות בשנת 2023 על ידי התאחדות סוכני הנסיעות הבריטית.

הסקר השווה מחירים ב-35 ערים באירופה ומצא כי ליסבון היא החסכונית ביותר.

הפעילות התיירותית הפופולרית בליסבון ראתה עליית מחירים של 2% בלבד לעומת 2022.

ערים אחרות באירופה רשמו קפיצות מחירים גדולות יותר.

מס התיירות הנומינלי נועד לגבות הכנסות מנוסעי שייט שיורדים מהאונייה ונהנים משירותים ותשתיות עירוניות.

ההיטל אמנם תורם לקופת העירייה, אך נראה כי הוא קטן דיו כדי לשמר את המוניטין של ליסבון.

פטורים של ETIAS מגבילים את ההשפעה על מבקרים באיחוד האירופי

למס התיירות החדש תהיה השפעה מינימלית על רוב המבקרים באיחוד האירופי הנוסעים במסגרת תוכנית ETIAS (מערכת המידע וההרשאה האירופית לנסיעות) הקרובה של אזור שנגן.

כאשר ETIAS יושק במאי 2025, אזרחי האיחוד האירופי יהיו פטורים מהשלמת הבקשה המקוונת בסך 7 אירו ויוכלו להיכנס באופן חופשי לליסבון ולמדינות שנגן אחרות.

מס התיירות בסך 2 אירו משפיע רק על נוסעי שייט שאינם מהאיחוד האירופי המבקרים בליסבון ללא ויתור על TIAS.

תושבי האיחוד האירופי לטווח ארוך כמו סטודנטים, עובדים ומשפחות לא יישאו בהיטל ספינות תענוגות בעת נסיעה באזור שנגן.

מס תואם את גישת ההגירה הסלקטיבית של ליסבון

תוך קבלת תיירים ומהגרים סלקטיביים כמו משקיעים ונוודים דיגיטליים, ליסבון שואפת לנהל את מספר המבקרים והעלויות.

מס ספינות התענוגות המבוקר משקף את המעבר הרחב יותר של פורטוגל למדיניות הגירה סלקטיבית יותר.

ויזת הנוודים הדיגיטליים החדשה במדינה מאזנת בין משיכת עובדים מרוחקים לבין היתרי שהייה מגבילים.

על ידי מיקוד סלקטיבי של תיירי שייט כדי לייצר הכנסות עירוניות, ההיטל מיישר קו עם תחזית ההגירה הניואנסית של ליסבון.

ניו לוי לא צפויה להניא את נוסעי השייט

בעוד שנוסעי שייט ישלמו כמה יורו נוספים במסי תיירות בעת ביקור בליסבון, התשלום הוא מינורי יחסית.

המס מאפשר לעיר לקזז את עלויות התשתית והשירות ממספר מבקרים גבוה.

עבור נוסעי שייט בעלי תקציב מוגבל, ליסבון נותרה אחד היעדים האירופיים המשתלמים ביותר.

נראה כי מס התיירות לא ירתיע ספינות תענוגות מלכלול את ליסבון במסלוליהן.