מדוע ETIAS נדחה שוב לשנת 2024?

מדוע ETIAS נדחה שוב לשנת 2024?

בתחילת אוגוסט 2022 הודיע האיחוד האירופי על דחיית השקת ETIAS (מערכת מידע והרשאות נסיעות אירופית). ה-ETIAS תוכנן בתחילה להיות מושק בתחילת 2022, אולם לאחר מספר עיכובים עקב COVID ורוחות נגדיות אחרות, האיחוד האירופי האט את תוכניות הפריסה. זו הפעם השלישית ששיגור ETIAS מתעכב. הדחייה הראשונה הייתה ממתישהו בשנת 2022 לינואר 2023, הדחייה השנייה הייתה למאי 2023 והשלישית הייתה לנובמבר 2023. הדחייה הרביעית התרחשה בסוף פברואר 2023, כאשר האיחוד האירופי דחה שוב את השקת ETIAS לשנת 2024.

מהם היתרונות של עיכוב השקת ETIAS?

דחיית השקת ETIAS תועיל למתווכים ולספקי שירותים בתעשיית הנסיעות, במיוחד אלה המשרתים נסיעות למדינות האיחוד האירופי. Eurostar, Eurotunnel ומפעילים אחרים הביעו דאגה עם לכידת נתוני פנים וטביעות אצבע כדי להזין לתוך ETIAS. התשתיות בשדות תעופה, נמלים, מסילות ברזל ומעברי יבשה רבים אינן מסוגלות כיום להתמודד עם לכידת נתונים כזו. העיכוב צפוי לספק זמן נוסף להגביר את יכולותיהם ולוודא שהמערכות שלהם מוכנות. צפוי כי לשדות תעופה יהיה קל יותר לשלב את ETIAS במערכות שלהם, שכן לרבים מהם יש תשתית סריקה במקום, בניגוד למפעילי מעברי נמל, רכבת או יבשה שסביר להניח שאין להם ציוד או חומרה כאלה.

מהן הסיבות הנוספות לכך ששיגור ETIAS נדחה?

סיבות אחרות לדחייה בהשקת ETIAS יכולות להיות קשורות לבעיות טכניות, בעיות גיוס משאבים או כוח אדם, כמו גם תקציב.

בעיות טכניות

השקת מערכת הרשאות דיגיטלית חדשה היא מאמץ אדיר, שקנה המידה שלו ידוע רק לקומץ מדינות כמו ארצות הברית עם תוכנית ESTA שלה, קנדה עם תוכנית eTA שלה, כמו גם כמה אחרות. מערכות אישורי נסיעה אלה מקושרות לעשרות מאגרי מידע ויישומים אחרים, שרבים מהם ייחודיים הן למדינות האיחוד האירופי והן למדינות שאינן חברות באיחוד האירופי. לכן, שילוב כל החלקים ליצירת שלם מתפקד הוא אתגר טכני. כמו כן, יש לפרוס את המערכת במעברי גבול אוויריים, יבשתיים, ימיים ורכבתיים ברחבי אירופה.

בעיות איוש

מוקדם יותר בשנת 2022, הקבוצה הראשונית של מפעילי היחידה המרכזית של ETIAS סיימה את תוכנית ההכשרה שלהם. האיחוד האירופי מתכנן לגייס משאבים נוספים לתמיכה בפעילות ETIAS. ה-ETIAS בנוי לכשבע מערכות או רכיבים. אלה הם כדלקמן:

  1. היחידה המרכזית של ETIAS
  2. היחידות הארציות של ETIAS
  3. סוכנות האיחוד האירופי לשיתוף פעולה באכיפת החוק (יורופול)
  4. סוכנות האיחוד האירופי לניהול תפעולי של מערכות IT בקנה מידה גדול בתחום החופש, הביטחון והצדק (EU-LISA)
  5. לוח הקרנה ETIAS
  6. סוכנות משמר הגבולות והחופים האירופית
  7. המועצה להנחיית זכויות יסוד של ETIAS

גיוס והכשרה של צוות בשבע מחלקות או מערכות אלה גורם לעיכובים בלתי צפויים לתמיכה במערכת בגודל ובהיקף של ETIAS.

הקצאת משאבים

מגפת הקורונה הקשתה על תקצוב מדינות ברחבי העולם. אלה בתוך האיחוד האירופי אינם יוצאי דופן. לפיכך, קיצוצי תקציב עבור האיחוד האירופי עשויים להשפיע על מחלקות שונות המעורבות בבנייה או תמיכה ב- ETIAS. על ידי מתן זמן רב יותר למערכת לפתח פירושו שניתן לפרוס את תקציב ETIAS של האיחוד האירופי כדי לתמוך בתוכנית פיתוח ופריסה איטית יותר.

מה המשמעות של עיכוב זה עבור נוסעים לאיחוד האירופי?

הדחייה של השקת ETIAS פירושה שנוסעים זכאים לא יצטרכו להשיג ETIAS עד 2025 . האיחוד האירופי הצהיר בעבר על כוונתו להשיק את המערכת בנובמבר 2023, אך זה לא היה התאריך שבו היא הייתה אמורה להיות חובה לנוסעים. נוסעים היו אמורים להיות מסוגלים להגיש בקשה ל-ETIAS בין מאי 2023 לנובמבר 2023, אך אישור ETIAS היה אמור להידרש מנובמבר 2023. עם זאת. עם העדכון האחרון, הוא מאשר כי ETIAS יידרש החל מתישהו ולא 2025 בשנת 2023.

מה אם איני זכאי ל- ETIAS?

נוסעים שאינם זכאים ל- ETIAS, או שאינם מחזיקים בדרכון ממדינה באיחוד האירופי ידרשו ויזת שנגן כדי להיכנס לאיחוד האירופי .

ישנם הבדלים ניכרים בין ויזת שנגן לבין ETIAS המחייבים נוסעים לתכנן מראש כמה זמן הם עוזבים כדי לקבל את אישורי הנסיעה שלהם. עיבוד ETIAS ייקח עד 96 שעות, בעוד שויזת שנגן יכולה להימשך מספר שבועות. יתר על כן, הגשת בקשה לוויזת שנגן תעלה באופן משמעותי יותר מאשר ETIAS.

היכן אוכל לקבל מידע נוסף על ETIAS?

תוכל לבקר בדפים הבאים כדי ללמוד עוד על כל אחד מנושאי ETIAS הקשורים:

מדינות ETIAS – לאילו מדינות באיחוד האירופי תזדקק ל- ETIAS כדי להיכנס.

דרישות ETIAS – רשימה של דרישות ETIAS כלליות.

שאלות נפוצות בנושא ETIAS – שאלות נפוצות אודות ETIAS.

מי צריך ETIAS? – אזרחי המדינות המפורטות יכולים להגיש בקשה ל- ETIAS.

הערכת ETIAS - גלה אם מטרות הנסיעה העתידיות שלך יכוסו ב- ETIAS.

מהו אזור שנגן? – למידע נוסף על אזור שנגן, המדינות החברות וההיסטוריה שלו.