נוסעי עסקים אירופאים מאמצים רכבות וקיימות

נוסעי עסקים אירופאים מאמצים רכבות וקיימות

מחקר שנערך לאחרונה על ידי איגוד הנסיעות העסקיות העולמי (GBTA) ו- FREENOW חושף שינוי משמעותי בהעדפות הנסיעות העסקיות באירופה לאחר המגיפה. המחקר, שכותרתו " האבולוציה של התחבורה היבשתית לנסיעות עסקים", מצביע על נטייה חזקה לנסיעה ברכבות.

כ-49% מהעסקים הגדילו את הוצאותיהם על נסיעות ברכבת, כאשר 77% מהעובדים הביעו העדפה לרכבות במהלך נסיעות עסקים. מגמה זו מיוחסת לגורמים שונים, ביניהם הדגש הגובר על קיימות.

קיימות כגורם מפתח

קיימות התפתחה כדאגה מרכזית עבור מנהלי נסיעות. הנתונים מראים כי 38% ממנהלי הנסיעות מתעדפים כעת תחבורה ידידותית לסביבה יותר מאשר לפני המגפה.

שינוי זה תואם את יעדי Net Zero הרחבים יותר של אירופה. 75% מהמשיבים עוקבים אחר פליטות קרקע מנסיעות עסקים, אם כי האתגרים נמשכים באיסוף נתונים מדויק בשל השימוש במספר ספקי נסיעות קרקע.

אפליקציות גמישות ונסיעות שיתופיות צוברות תאוצה

גמישות באפשרויות הנסיעה נותרה חיונית, כאשר 65% מנוסעי העסקים משתמשים לעתים קרובות במספר אמצעי תחבורה בנסיעה אחת. המחקר גם מדגיש את השילוב ההולך וגדל של אפליקציות נסיעות בנסיעות עסקים, כאשר 77% מהנוסעים משתמשים באפליקציות אלה במהלך נסיעות עבודה.

אנו ממליצים לחברות ליצור חשבונות עסקיים נפרדים עבור אפליקציות אלה כדי לייעל תהליכים ניהוליים.

מורכבות ועלויות התחבורה היבשתית באירופה

סקר GBTA שנערך במספר מדינות באירופה משקף את המורכבות והעלויות העולות הכרוכות בתחבורה יבשתית. כ -49% ממנהלי הנסיעות באירופה מציינים הכלת עלויות כדאגה העיקרית שלהם, ואחריה קיימות וחוויית עובדים. עליית מחירי הדלק השפיעה באופן משמעותי על הנסיעות העסקיות, עם עלייה של 50% בחשש מעלויות הדלק.

החזרת תחבורה בטוחה תלויה בהגנה על עובדים ונוסעים לאחר COVID-19. בעבר, המליצה הנציבות האירופית כי התחבורה היבשתית תכלול הקצאת מקום מספיק ברכבות, אוטובוסים ומעבורות כדי שהנוסעים יוכלו לשמור על מרחק, וכן המשך הנגשת מוצרי חיטוי ידיים. האיחוד האירופי גם המליץ לעודד צ'ק-אין מקוון וכרטוס ככל האפשר כדי להפחית את התורים ואת הקשר בין אדם לאדם.

העדפות מגוונות בקרב מטיילים אירופאים

ההעדפות משתנות בקרב אנשי עסקים אירופאים, כאשר נוחות וחוויה לעתים קרובות עדיפות על פני עלות וקיימות. עם זאת, אנשי עסקים צרפתים מראים חשש גבוה יותר לבלימת עלויות.

הכללת שיתוף מכוניות, קורקינטים אלקטרוניים ואופניים אלקטרוניים בתוכניות נסיעות נמצאת במגמת עלייה, ומשקפת את הנוף המתפתח של התחבורה היבשתית באירופה.

כיצד מגמות תיירות חדשות מעצבות מחדש את חוויות המבקרים ומדיניות ההגירה של האיחוד האירופי

למגמות התחבורה היבשתית המתפתחות באירופה יש השלכות על מבקרים באיחוד האירופי, כולל אנשי עסקים, מטיילים בקבוצות, משקיעים, נוודים דיגיטליים וסטודנטים. ההתמקדות המוגברת בקיימות והאימוץ הרחב של רכבות, ואמצעי תחבורה ידידותיים לסביבה עשויים להשפיע על בחירות הנסיעה שלהם. מטיילים ומהגרים לטווח ארוך עשויים להידרש להסתגל להעדפות משתנות אלה ולחשיבות הגוברת של קיימות בהחלטות הניידות שלהם.

מגמות אלה עשויות להשפיע בעקיפין גם על מדיניות ההגירה של האיחוד האירופי, במיוחד בנוגע לשילוב אפשרויות תחבורה בנות קיימא עבור מהגרים. ככל שמדינות האיחוד האירופי שואפות לעמוד ביעדים הסביבתיים שלהן, מדיניות המעודדת שימוש באמצעי תחבורה בני קיימא עשויה להפוך לנפוצה יותר, ולהשפיע על נוסעים ומהגרים לטווח ארוך.

הדגש על תחבורה חסכונית וידידותית לסביבה יכול להשפיע גם על החלטות מדיניות הקשורות לנגישות תחבורה ציבורית ופיתוח תשתיות לעולים חדשים. מדיניות אחת כזו היא הכרטיס הכחול של האיחוד האירופי, שהוצג לראשונה בשנת 2009, המעניק לאזרחים שאינם אירופאים את הזכות להתגורר ולעבוד באיחוד האירופי. במקור, הוחלו כללים מחמירים מאוד בנוגע לזכאות, אך בעקבות הנחיה מתוקנת בשנת 2021, הסטנדרטים הוקלו והקלו על עובדים מוכשרים ומנוסים לעבור דירה.

ככל שהקיימות הופכת קריטית יותר בכל ההיבטים של קביעת המדיניות של האיחוד האירופי, מאמצים דומים למשוך מהגרים מיומנים יכולים לשלב העדפות לתחבורה וניידות ידידותיות לסביבה. הכרטיס הכחול של האיחוד האירופי והנחיות אחרות הממוקדות במהגרים עשויים להתחיל לשקלל השפעה סביבתית בהנחיות שלהם כדי ליישר קו עם יעדי הקיימות של אירופה. זה יכול לעצב מחדש את החלטות התחבורה ארוכות הטווח של מהגרים ואת הנגישות לאפשרויות ניידות בנות קיימא בעת המעבר.

מסקנה

המחקר של GBTA ו-FREENOW שופך אור על הדינמיקה המשתנה של נסיעות עסקים באירופה. עם מעבר ברור לכיוון קיימות, נסיעה ברכבת ושימוש באפליקציות נסיעות, הן מנהלי נסיעות והן נוסעים עסקיים מסתגלים לנוף חדש. מגמות אלה לא רק משקפות העדפות משתנות, אלא גם מצביעות על מחויבות רחבה יותר למטרות סביבתיות. ככל שמגזר הנסיעות העסקיות ממשיך להתפתח, יהיה חיוני לחברות, נוסעים וקובעי מדיניות להישאר קשובים להתפתחויות אלה ולהשלכותיהן הרחבות יותר.