נמל התעופה של וינה מתקרב לרמות הנוסעים שלפני המגיפה בשנה 'השנייה הטובה ביותר'

נמל התעופה של וינה מתקרב לרמות הנוסעים שלפני המגיפה בשנה 'השנייה הטובה ביותר'

נמל התעופה של וינה (VIE) קיבל בברכה 29.5 מיליון נוסעים בשנת 2023, מה שמסמן עלייה של 24.7% לעומת מספרי 2022 והשיג 93.3% מביצועיו לפני המגיפה בשנת 2019.

גורמים רשמיים בשדה התעופה תיארו את 2023 כ"שנת התנועה השנייה הטובה ביותר בהיסטוריה" של VIE במהלך תדרוך עיתונאים ב -19 בינואר.

ההתאוששות החזקה מתבססת על ההקלה ההדרגתית במגבלות הנסיעה של COVID-19 והביקוש הגובר לטיסות ברחבי אירופה.

ההנהלה הדגישה את המצוינות התפעולית של VIE, והדגישה את מעמדה כמרכז הדייקן ביותר בקבוצת לופטהנזה.

תחזיות אופטימיות לתנועת הנוסעים ולפיננסים בשנת 2024

ההנהלה צופה 30 מיליון נוסעים ב-VIE השנה, לצד רווח נקי מאוחד של 210 מיליון אירו על הכנסות של 970 מיליון אירו.

גורמים רשמיים צפו גם עלייה שנתית של 19.1% ברווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) ליותר מ-390 מיליון אירו ב-2024.

"ההכנסות צפויות לעלות ל-970 מיליון אירו, הרווח הנקי המאוחד לשנה זו אמור לעלות ל-210 מיליון אירו לפחות, וה-EBITDA יעמוד על יותר מ-390 מיליון אירו, מה שמדגיש את מעמדה הפיננסי האיתן של החברה נטולת החובות לחלוטין", אמר גינתר אופנר, חבר מועצת המנהלים.

כדי לתמוך בצמיחתה, ההנהלה מתכננת להכפיל את הוצאות ההון ברמות 2023 ליותר מ-200 מיליון אירו על יוזמות איכות וקיימות.

זה כולל התקדמות עם ההרחבה הדרומית של טרמינל 3, אשר יוסיף 70,000 מטרים רבועים של שטח כאשר יושלם בשנת 2027.

צמיחה ממוקדת מביאה 700 משרות חדשות בשדה התעופה

התחזיות האופטימיות מגיעות לצד פריחה בפרויקטים עסקיים באתר שהוסיפו 700 משרות בשדה התעופה בשנת 2023.

גורמים רשמיים צופים המשך צמיחה חזקה במשרות בשנת 2024 על רקע התרחבות שדה התעופה.

עם זאת, ההנהלה ציינה גם רוחות נגדיות מהדרישה הקרובה של האיחוד האירופי (EU) לערבב דלקים בני קיימא החל משנת 2025.

"נדרשת בדחיפות תוכנית פעולה" לפיתוח יכולות הייצור הנדרשות כדי לעמוד ברגולציה, אמר עופר.

נתוני תנועת הליבה מראים מומנטום חזק

בנוסף ל-29.5 מיליון הנוסעים הכוללים, נמל התעופה דיווח גם על עלייה של 28.2% בנוסעי המוצא והיעד (O&D) ל-22.8 מיליון, לצד עלייה של 14.3% במספר הנוסעים בהעברה ל-6.6 מיליון.

עליות אלה הניעו את גורמי עומס המטוסים ב-2.8 נקודות אחוז ל-80.5%, יותר מהרמות שלפני המגפה.

היעדים המובילים משקפים התאוששות מתמשכת בנסיעות פנאי וביקור חברים וקרובי משפחה (VFR).

אנטליה, מיורקה וברצלונה עמדו בראש רשימת אתרי הנופש בעוד בנגקוק, ניו יורק וטאיפיי הובילו במסלולים ארוכי טווח.

גורמים רשמיים ציינו חוזקה מיוחדת בתנועה לאיטליה, יוון וטורקיה.

Flughafen Wien Group מוסיפה תפוצה בינלאומית

הגידול של VIE עלה על הביצועים של קבוצת Flughafen Wien הכוללת, הכוללת את VIE ואת השקעות החברה בשדות התעופה של מלטה וקושיצה.

הקבוצה טיפלה ב-38 מיליון נוסעים, עלייה של 26.2% תוך שהיא עוקפת את הרמות של 2019 ב-6.7% בנמל התעופה של מלטה ו-12% בנמל התעופה קושיצה בסלובקיה.

דצמבר מסכם שנה של עליות חודשיות חזקות

מספר הנוסעים של VIE בדצמבר עלה ב-13.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-2.2 מיליון נוסעים, ובכך סיכם שנה של עליות חזקות מחודש לחודש.

גורמים רשמיים ציינו את המומנטום המתמשך כסימן חיובי להמשך פיתוח תנועה חזק בתחילת 2024.

עם שיעורי החיסון עולים והביקוש לנסיעות עדיין מתאושש מהמגיפה, נראה כי נמל התעופה של וינה עומד להגיע ליעדי הצמיחה הגבוהים שלו לשנת 2024.

עם זאת, רוחות נגדיות כלכליות פוטנציאליות ויוזמות הקיימות הנדרשות על ידי תקנות האיחוד האירופי מציבות אתגרים לשמירה על המומנטום החזק.

מסוף חדש שיקל על העומס העתידי לאישור ETIAS

הרחבת נמל התעופה של וינה מקבלת משמעות נוספת עם ההשקה הקרובה של תוכנית הפטור מוויזות של מערכת המידע וההרשאה האירופית לנסיעות (ETIAS) במאי 2025.

כאשר יושק, ETIAS ידרוש אישור לפני הנסיעה למבקרים מיותר מ -60 מדינות הנהנות כיום מגישה ללא ויזה לאיחוד האירופי.

בענף צופים מבול של בקשות ב-2024 ובתחילת 2025, כאשר הנוסעים יבקשו אישור לקראת חופשות הקיץ המתוכננות ב-2025.

וינה מחפשת למשוך נוודים דיגיטליים וסטודנטים

מלבד שיפורים עבור מבקרי פנאי ועסקים, הצמיחה של נמל התעופה של וינה תומכת ביוזמות ממשלתיות לחזר אחר עובדים מרוחקים גמישים במיקום וסטודנטים בינלאומיים.

המדינה מרחיבה כעת את תוכנית הכרטיס האדום-לבן-אדום שלה כדי להקל על תושבות ארוכת טווח לעובדים ויזמים מוסמכים.

סטודנטים נהנים גם ממדיניות הגירה יעילה לצד אוניברסיטאות ברמה עולמית.

עם כלכלתה התחרותית, מיקומה במרכז אירופה והרחבת הקישוריות הגלובלית דרך נמל התעופה של וינה, אוסטריה ממוצבת כיעד הגירה מתפתח.

נמל התעופה של וינה נכנס לשלב חדש של התרחבות

עם נפחי נוסעים שמתקרבים לרמות שלפני המגפה, נמל התעופה של וינה נכנס לשנת 2024 כשהוא ממוקם לשלב חדש של הרחבות טרמינל, צמיחה במשרות ורווחים כספיים.

עם זאת, אי ודאות מאקרו-כלכלית וכללי קיימות חדשים של האיחוד האירופי מציבים מכשולים בפני צמיחה לא מסובכת.

לאחר השלמת פירעון כל יתרת החוב עד סוף שנת 2023, על ההנהלה לשמור על בקרה הדוקה על ההוצאות תוך איזון בין איכות השירות ליוזמות קיימות בשנים הקרובות.

היכולת שלהם לשלוט באתגרים אלה תקבע אם וינה תבסס את עצמה כאחד מנמלי התעופה הטובים באירופה.