תיירות השייט במדינות הבלטיות חוזרת למומנטום לאחר עיכובי המגיפה

תיירות השייט במדינות הבלטיות חוזרת למומנטום לאחר עיכובי המגיפה

תעשיית תיירות הקרוזים באזור הים הבלטי מתאוששת בהדרגה מכישלונות שנגרמו על ידי מגפת הקורונה, מלחמת רוסיה-אוקראינה וחוסר יציבות כלכלית.

סירל ארו, שעובד כמנהל שיווק ותקשורת בנמל טאלין, צופה כי יותר מ-100 ספינות תענוגות יגיעו לאסטוניה בקיץ הקרוב.

רוב הספינות הללו יעגנו בעיר הבירה טאלין, בעוד שבע אחרות מתוכננות לבצע שיחות נמל באי סארמאה.

צפויות אוניות קטנות יותר אך צפויות רמות תפוסה גבוהות יותר

בשנים האחרונות, חברות שייט היססו לתזמן הפלגות בים הבלטי בגלל התנאים הבלתי צפויים שלו. עם זאת, חלה עלייה איטית אך יציבה במספר הביקורים המתוכננים, כפי שנצפה על ידי ארו.

ראוי לציין כי הספינות המגיעות לאזור כעת הן בדרך כלל קטנות יותר בהשוואה לתקופה שלפני המגפה.

אף על פי שספינות אלה קטנות יותר, הן צפויות להגיע לתפוסה כמעט מלאה כאשר הן יוצאות לדרך.

אובדן סנט פטרסבורג משפיע על מסלולי ההפלגות

נושא משמעותי אחד המשפיע על נתיבי השייט במדינות הבלטיות הוא אובדן סנט פטרסבורג, רוסיה כנמל עגינה.

מבחינה היסטורית, העיר הרוסית הייתה מוקד משיכה מרכזי עבור חברות שייט מכיוון שמטיילים יכלו לבקר ללא צורך בוויזה, כל עוד הם היו בטיול מאורגן.

כעת, כשסנט פטרסבורג אינה אופציה, חברות הקרוזים צריכות לשנות את האופן שבו הן מקדמות את הטיולים שלהן ולהתמקד במקום זאת ביעדים חלופיים באזור.

גיוון כוח המשיכה של השייט במדינות הבלטיות

ארו מדגיש את הצורך להעלות את המודעות להיצע המגוון של אזור הים הבלטי לשווקים מרוחקים יותר.

ערים כמו טאלין, שטוקהולם, הלסינקי, קופנהגן, גדנסק וריגה מציעות חוויות תרבותיות עשירות, לצד יעדים קטנים ומקסימים כמו סארמאה.

ככל שהמצב הכלכלי ישתפר, המשיכה של האזור לתיירים אירופאים צפויה לגדול.

עונת הפלגות ממושכת ולינות

עונת ההפלגות השנה בטאלין מתחילה ב-25 באפריל ונמשכת עד אוקטובר, עם אפילו שתי הפלגות חג מולד מתוכננות.

ביולי יהיה אירוע ראוי לציון כאשר ארבע ספינות יבקרו בבירת אסטוניה ביום אחד - לראשונה מזה כמה שנים.

בנוסף, כלי שיט קטנים יותר מתוכננים ללינת לילה בטאלין.

תיירים גרמנים מובילים את התחייה המחודשת

לדברי ארו, חברות הקרוזים הגרמניות מובילות את ההתאוששות באזור הים הבלטי.

עם זאת, גם נוסעים מאנגליה, אמריקה וצרפת צפויים לתרום לחידוש מספר תיירות השייט.

שכבת אבטחה חדשה למבקרי השייט בים הבלטי

עם השקת מערכת המידע וההרשאה האירופית לנסיעות (ETIAS) באמצע 2025, מבקרי שייט ממדינות פטורות מוויזה יצטרכו לעבור סינון זה לפני הנסיעה לפני הכניסה לאזור שנגן.

אמצעי אבטחה נוסף זה יבטיח חוויה חלקה ובטוחה לכל המטיילים המטיילים ביעדים המגוונים של האזור הבלטי.

ייעול הנסיעות לשהייה ארוכת טווח במדינות הבלטיות

בעוד ETIAS משפיע בעיקר על מבקרים לטווח קצר, יישומו יכול להיות גם השלכות על אלה המחפשים שהייה ממושכת יותר במדינות הבלטיות.

משפחות, משקיעים, נוודים דיגיטליים וסטודנטים המתכננים להתגורר באזור עשויים להידרש לקחת בחשבון אישור נסיעה נוסף זה בעת ביצוע הסידורים שלהם.

קאמבק השייט בים הבלטי

בעוד העולם מנווט בעקבות המגיפה והמתחים הגיאופוליטיים, אזור הים הבלטי מסתגל לנוף המשתנה.

על ידי גיוון ההיצע שלה ומתן מענה להעדפות הנסיעה המתפתחות, אסטוניה והמדינות השכנות שואפות להחזיר לעצמן את מעמדן כיעד שייט מוביל.