תיירות ותחבורה לאחר הסגר באירופה

תיירות ותחבורה לאחר הסגר באירופה

באמצע מאי פרסמה הנציבות האירופית, שבסיסה בבריסל, מסמך שאלות ותשובות מקיף המפרט כיצד היא מצפה לראות את התיירות והתחבורה מתפתחות במדינות האיחוד האירופי לאחר COVID-19. בנוסף, התדרוך כלל המלצות כיצד להסיר בהדרגה את ההגבלות, לפתוח מחדש עסקים ולהקל על הנסיעה. הנקודה האחרונה תהיה מעניינת במיוחד לאזרחים ולמגיעים חדשים המעוניינים ליהנות מהזדמנויות נסיעה, בין אם מסיבות עסקיות, משפחתיות או פנאי.

להלן, נדון בתוכן תקציר התיירות והתחבורה של האיחוד האירופי במאי 2020. המשך לקרוא לקבלת מידע נוסף על האופן שבו ההנחיות משפיעות על אנשים הנוסעים לאירופה ובתוכה, עם או בלי ויזה.

מחזירים את התנועה החופשית

לאחר הסגר הממושך, אמצעי ההסגר והגבולות הסגורים של חודשי האביב, האיחוד האירופי להוט לראות את הנסיעות הפנימיות חוזרות ברגע שהשיקולים האפידמיולוגיים יאפשרו זאת. עם זאת, נראה כי הכדאיות של נסיעה באירופה תלויה במצב בכל מדינת יעד. מסיבה זו, הקלה הדרגתית בהגבלות נראית סבירה, עם הסרת בקרות בהדרגה בין מדינות האיחוד האירופי שמוצאות את עצמן בשלבים דומים.

בהתחשב בנקודות לעיל, המרכז האירופי למניעת מחלות ובקרתן (ECDPC) מתכוון לשמור על מפה אפידמיולוגית שבה תשתמש הנציבות כדי לקבוע ולבחון מדיניות. היא להוטה להקים, במידת האפשר, גוש של מדינות עם מצבים בריאותיים דומים שבהם טיפול זהה או דומה חל על מטיילים. לפיכך, הסרת ההגבלות יכולה לחול באופן אחיד על אזרחי האיחוד האירופי ותושבי המדינות החברות הנוגעות בדבר – ללא קשר ללאום של הפרט. בדיוניהם הבהירו חברי הוועדה כי בכוונתם לשקול גם גורמים חברתיים וכלכליים.

שמירה על הבריאות

עם זאת, גורמים רשמיים הדגישו את הצורך להמשיך ליישם אמצעי הכלה, כולל היגיינה וריחוק חברתי לאורך נסיעות שלמות, בין אם ביבשה, באוויר או בים. לא פחות מכך, אמצעי זהירות אלה יחולו גם בביקורת הגבולות ובמעברים של האיחוד האירופי בכל המדינות החברות, כולל אלה בתוך אזור שנגן - הידוע גם כאזור הוויזה האירופית - כמו גם במדינות הקשורות לשנגן. באופן משמעותי, גורמים רשמיים הזכירו גם את האפשרות לקשר את אזור מערב הבלקן עם יישום מפת הדרכים המשותפת להקלה הדרגתית של אמצעי בטיחות לבריאות הציבור בעקבות מגיפת COVID-19.

כפי שפירט התקציר, השלב הראשון של תוכנית האיחוד האירופי ראה הסרה הדרגתית של הגבלות הגבול, עם מעבר חלק כדי לאפשר נסיעות מסיבות מקצועיות ואישיות, כולל קצת תיירות. בשלב הבא, ההתקדמות לשלב השני צופה דה-אסקלציה נוספת של ההגבלות והסרה משמעותית יותר של הפיקוח בגבולות הפנימיים. נסיעות צריכות להיות אפשריות שוב ברחבי הגוש האירופי לכל מטרה, תוך שמירה על המלצות בריאות והיגיינה חיוניות.

באופן שימושי, האיחוד האירופי מצפה מהמדינות החברות לפרסם את הרמות הנוכחיות של התראות בטיחות והגבלות נסיעה באמצעות ערוצי תקשורת המתעדכנים באופן קבוע. לפיכך, מבקרים פוטנציאליים יכולים לגשת למידע עדכני לגבי המצב הבריאותי הנוכחי בכל מדינה אירופית. אנשים הנוסעים בין מדינות יישאו באחריות אישית למילוי המלצות הבריאות. למען השקיפות, האיחוד האירופי מתכוון להמשיך לעדכן את אתרי האינטרנט שלו עם רשימה של ביקורת גבולות פנימית, פרטים של פרוטוקולים מקומיים ומידע רלוונטי אחר.

נסיעה בטוחה

בינתיים, שיקום התחבורה הבטוחה תלוי בהגנה על העובדים והנוסעים. בהתאם לכך, המלצות האיחוד האירופי כוללות:

  • לעודד ככל האפשר צ'ק-אין מקוון לנוסעי טיסות ומעבורות, ובכך לצמצם את התורים בתוך מבני שדות התעופה והטרמינלים הימיים.
  • פריסת מיגון פיזי יעיל באמצעות מחסומים וציוד אחר.
  • ריחוק פיזי בנקודות מסירת מזוודות, במהלך בדיקות ביטחוניות וליד קרוסלות איסוף מזוודות.
  • חיוב הנוסעים לעטות כיסויי פנים כאשר לא ניתן להקפיד כראוי על המלצות הריחוק.
  • הקצאת מקום מספיק ברכבות, אוטובוסים ומעבורות כך שנוסעים שאינם גרים באותו משק בית יוכלו לשבת בנפרד, כלומר עם מרחק מספיק כדי להפחית העברה אפשרית של וירוסים.
  • ממשיכים לייצר ג'ל לחיטוי ידיים ומוצרי חיטוי זמינים להיגיינה ולהגנה.
  • אוורור משופר במגורי הנוסעים.
  • ניקוי שוטף של רכבי נוסעים, מטוסים וכלי שיט.

פיקוח על בטיחות שדות התעופה

לבסוף, סוכנות בטיחות התעופה של האיחוד האירופי פרסמה רשימה עולמית של שדות תעופה עם מתקני חיטוי מטוסים משופרים. למרות שכתב ויתור קובע כי רשימת שדות התעופה של EASA אינה משקפת הגבלות נסיעה או דרישות הסגר לבריאות הציבור, היא מייצגת שכבת הגנה נוספת לנוסעים ולצוות האוויר.

באופן משמעותי, הארגון ערך את הרישום בהתבסס על מידע שהתקבל מהמדינות החברות ב- EASA , ארגון הבריאות העולמי וה- ECDPC. גורמים שנלקחו בחשבון כוללים גם את מספר המקרים הפעילים והמחלימים, בדיקות לתושבים והרוגים, גודלו של כל שדה תעופה והאזור או האוכלוסייה שהוא משרת.

הפניות

  • https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/qanda_20_870
  • https://www.easa.europa.eu/SD-2020-01/Airports